Известие

Collapse
No announcement yet.

Изгнили тръби?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Изгнили тръби?!

    Здравейте, започвам въпроса си, малко от далече.
    Изпълних още една от мечтите си, като се сдобих със 155 1.8 8V. На времето си мечтаех за 33, но така и не си купих, а 155 беше блян. Ама ей на, сега я имам и то на цената на един хладилник, печка или пералня. Съдбата на тази алфа беше да отиде на скрап, но ето, че ще живее нов живот. Взех я от приятел преди 2 години. От тогава седи, даже не бях я и палил. От месец някъде вече се занимавам с нея след работа. Вися в гаража до по нощите, но чувството ме крепи. Запалих я, имах чувството, че мотора ще се разпадне, беше сухо та сухо. Сега работи добре. До сега съм ревизирал- стъпковия мотор, дросела, всмукателен колектор, маншоните му, вариатора, водна помпа, хидравлична помпа, дебитомер. Абе проверявам всичко и наред. Има много живот в нея според мен, просто я съсипах от седенето. Но както казват хората, алфата е страст не разум. Така че си я ровя с ускивка на уста.
    Та, на въпроса!
    Как сте решили проблема с изгнилите метални тръби по охладителната система. И по-конкретно тръбата която свързва водната помпа с маркуча от радиатора на парното и тялото на термостата и тръбата която върви под охладителния радиатор. Свалих ги, огледах ги- много изгнили бе. Искам да открия решение още сега, да не чакам да цъфнат някъде.

    Другият ми въпрос, може да е малко глупав, но!
    На арматурното табло ми свети лампата за светлините за мъгла. цъкам копчето от лостчето, но няма ефект. Доди и колата когато не е на контакт, тази лампа просължава да свети, но по слабо. Разкачих кората на багажника и разединих двата куплунга които са за светлините за задна и мъгла и лампата угасва, въпреки че съм разкачил платките с въпросните светлини.
    Аааа, ще ми каже ли някой къде е копчето за включване на халогените? Разкачих броните отдавна, така че не съм и пробвал, какво свети и какво не.

    Това, може и да ви е полезно. Възстанових маншоните на въздушния колектор(алуминиев), защото бяха напукани. Ще споделя, колко време ще изкарат. Та, маншоните бяха понапукани малко, но нямаха пробив от вътрешната страна. Взех един термошлаун ф50 и го нанизах на маншона- двойно. Малко трудно влиза, но за сметка на това е плътно. Малко с пистолета за горещ въздух и готово. Изглежда красиво, но да видим колко трайно. Има един термощлаух който е ф63 и се свива до ф16, който е ламиниран и доста дебел, около 1мм, може и 1.5мм да е, но ми се видя скъпичък 15лв. метъра. С него според мен ще стане, доста по здраво, но и собикновенния мисля че стана добре.
    Много се разплямпах. Ще имам и други въпроси. За сега тези стигат!

    п.с. извинявам се за пунктуационните грешки, просто бързам!

    Ще кача и снимки!

    Поздрави!
    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 23:59.
    155, 1.8 8V TS, '93

  • #2
    1.Аз мога да кажа за лампата за задните светлини - проблемът вероятно е в маншона през който минават кабелите към багажника - там се получават прекъсвания и закъсявания с годините - там насочи търсенето на проблема.
    2.Копчето за включване на халогениете стои на конзолката до ръчната спирачка.
    3.Изгнилата тръба може да пробваш по моргите да я намериш по-малко засегната тръба и да се смени пак с оригинална.
    Нова се съмнявам да я има.
    Успех.
    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 11:35.


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      Поклон за ентусиазма на колегата.
      Ако има нещо с което можем да помогнем , да пише на ЛС да помагаме.
      ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


      Renault Megane II Grand Tour-2004г

      Comment


      • #4
        Здравейте отново!
        Извинявам се предварително, защото не съм се подготвил, т.е. да поровя из форума по въпроса, но...
        На водната помпа има една дупчица, от която изтича антифриза. Като я свалях помпата изобщо не обърнах внимание. Така ли си е или е имало побка на нея, шантава работа. Колкото повече разглобявам по колата толкова повече мърляви истории откривам. Ето защо не ходя по майстори. На единия заден спирачен апарат е бил блокирал водач и как мислите, че са го оправили! Явно са скъсали водача вътре, разпробили и направили отвор от другата страна, демек от дупка станало отвор. На гайката заварили некво там железце, поизпилили, понатъманили, набутали го там и бегай да си играеш. Нямам думи просто. Да не говорим за окъсените датчици с жички.
        Голям проблем откривам с откриването на маншони за въпросните водачи, пък ако намеря, бах ти и цените им искат. От шкода фаворит са същите, но малко по- къси водачите, но комплект от два маншона и два водача 20 кинта- ай мерси. Търся подобен гофриран гумен маркуч и ще си ги направя, ама ей на, не ми ражда акъла от какво, пък и да е устойчив на грес.

        Та, за какво е тази дупка на водната помпа и така празна ли си седи там, че да знам, преди отново да я сваля.

        Благодаря!

        п.с. замислил съм един лек оптичен тунинг, ама скромно, придържаме се максимално към оригинала, съвсем лекичко. Като го докарам до там, ще пусна снимки. Ми, честно казано, нямах особен избор, защото сърцето и без това го нямаше пък и на предната броня имаше една засукана престилка дето по земята още малко да се влачи, едни засукани прагове, абе нямам думи. Изхвърлих всичко и действам нататък. Първо с механиката да изчистя проблемите, поне явните до сега и след това се захващам с външния вид. Както казват из радомирско:" с пръдня боя не става", ама при мен май ще се получи

        Поздрави!
        Attached Files
        155, 1.8 8V TS, '93

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от el cho Покажи съобщение

          Та, за какво е тази дупка на водната помпа и така празна ли си седи там, че да знам, преди отново да я сваля.

          Благодаря!
          До колкото знам отворът е за момента в който помпата е износена и започне да протича - първо оттам теква антифриза.


          Даването на газ, води до пристрастяване!
          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
          Volvo V50 2.0D by RuBig

          Comment


          • #6
            И аз така знам-тоя отвор е за сигнал,че е заминала водната помпа-почне ли да тече от него,значи е изпуснало уплътнението й. Колега, успех с ремонтите, ще стане колата. При моята също имаше някои майсторски изпълнения и части за смяна, но след всяка корекция в правилната посока се усеща как колата си взема глътка въздух и малко по малко си влиза в релсите! Усещането си заслужава усилията

            Comment


            • #7
              ммммм, даааа....има логика. Т.е от двигателя навън са подредени- първо турбината, после уплътнението, въпросния отвор и накрая шайбата. Демек, ако запуша отвора, ще протече откъм шайбата. Годините и висенето на колата си оказват влияние, иначе оста на помпата си върти стегнато и без луфтове, но явно уплътнението е заминало. Докато влезе в час колата, ще има течове- мечове и подобни

              Благодаря момчета!
              155, 1.8 8V TS, '93

              Comment

              Working...
              X